2013. március 1., péntek

55. nap Glutén...

Hát, reggel már igazán kezdett idegesíteni a mérleg, de sejtettem is h nem nagyon kéne a közelébe merészkednem... de most már nem bírom megállni :/ Mindegy, még reménykedem h vasárnapra kicsit normalizálódik a helyzet..

Ma nagyon sokat gondolkodtam, vki elültette a bogarat a fülemben és olvasgatni kezdtem. Ugye említettem már a paleo diétát és a vele kapcsolatos véleményemet, ami azóta sem változott, bár azóta is összefutottam vele párszor. De ma egész más ütött szöget a fejembe... A gluténérzékenység... Egy cikket osztott meg velem egy kedves ismerősöm, amiben arról van szó h a pajzsmirigy alulműködésben szenvedők nagy részénél mutatható ki glutén érzékenység is, annak ellenére h nincsenek tipikus rá utaló jelek, tünetek... Nos ezen totál felszívtam magam és elkezdtem nyomozni, olvasgatni. És több helyen is ugyanezt olvastam. És így elég valószínűnek is tartom h esetleg nálam is ez a baj. Több okból is feltételezem. Az egyik h a családban tudtommal egyáltalán nincs pm betegség, honnan jött vna ez nekem??? De még ha jött is, vmi oka van, én nem szeretem a tüneteket elfedni gyógyszerrel, inkább kiderítem az okát és azt "kezelem"... A másik ok. Visszagondoltam és emlékeim szerint kislány koromban, mikor még nagyon vékony voltam, akkor is mindig elég puffadt volt a hasam. Sokszor meg is jegyezték, és soha senki nem értette h mitől van. Nem volt sosem semmi bajom, hasmenés v ilyesmi, de mindig nagyon puffadtam. Ez vhogy mostanában már nem igazán jellemző, bár tény h sosem volt igazán lapos hasam. Lehet h a glutén miatt????? Egyáltalán nem lehet kizárni... Sőt, most már minél többet gondolkodok ezen, annál biztosabb vagyok benne... Ezért motoszkál a fejemben a paleo gondolata is már mióta, biztosan azért, mert vhol legbelül érzem mit kéne tennem. De a paleo akkor is sok nekem, annyi mindenről nem tudok és nem is vagyok hajlandó lemondani, legalábbis egyszerre, hirtelen egész biztosan nem. És ha a glutén a ludas, akkor egyenlőre elég lesz azt kiiktatni, azt pedig még ha macerás is, de azért lehet helyettesíteni mással. El is döntöttem h megpróbálkozom a gluténmentes diétával. Azt olvastam 60 nap alatt elvileg érezhető lesz a változás. És h miből fogom észrevenni? Nos, a lappangó tüneteket olvasgatva azért elég sok mindenben magamra ismertem. Bár ezek a tünetek millió más miatt is lehetnek, de ha javulni fognak, akkor egyértelműen a glutén okozza őket. Ilyesmire gondolok h állandó fáradtság, levertség érzés, kedvtelenség, hangulat ingadozások. Ezeket felsorolja az IR tünetei között is, a pm tünetek között is szerepel egy része, de pl a D vitamin hiánynál is, szóval nem egyértelmű a dolog, de mivel eddig is kezelve volt az IR és semmi sem javult, sőt, így most ebbe kapaszkodom... Mert vmibe kapaszkodnom kell, ugyanis egy dologban biztos vagyok: nem akarom betegen és gyógyszerekkel leélni a hátralévő életemet!!!!! Úgyh addig fogok kísérletezni és keresni a megoldást, míg meg nem találom! És épp ma olvastam egy naplóban egy idézetet: „A táplálkozásban keressétek gyógyulásotokat." nagyon megtetszett, és igaz, én is ezt teszem, ki is raktam a napló fejlécébe, kitöröltem az előzőt, mert nem akarok IR-el élni, meg akarok gyógyulni!!! És meg is fogok!
Szóval indul a gluténmentes diéta, és ebben most isten igazából szigorúnak kell lenni, mert ezt nem lehet lazán csinálni, v csinálom v nem... egy pici csalás miatt is egyből borul az egész és ez most nem fér bele... Muszáj lesz kibírni... De majd nézek mindenhez receptet h ne kelljen nélkülöznöm semmit... 60 nap, annyi minimum, és ha tényleg érezhető lesz a változás, akkor nem kérdés a folytatás... 3 hónap múlva pedig elmegyek kontroll vérvételre és akkor valóban minden kiderül...

Ma már ki is próbáltam egy kukoricalisztből készült "kenyeret" igaz muffin formában sütöttem, mert nincs szilikon őzgerinc formám, de majd veszek, próba képpen ez is jó volt. Ehető a végeredmény, egyenlőre jó lesz, aztán majd kísérletezek még h ne legyen unalmas. Marad a kukoricás abonett is, vacsira az is sokszor elég.

Torna ma csak késő este volt, már azt hittem el is marad, de nem hagyhattam :D Apper fél 7-kor ért haza, akkor már majd éhen haltam és Aisa is éhes volt, így vacsiztunk, aztán gyorsan összedobtam a "kenyér" receptet, majd fürdetés, fektetés, és utána mentem tornázni. Negyed 9-kor kezdtem el, úgy voltam vele 20 perc nem a világ. Nagyon jól esett. RR208 comb, már rég csináltam, de nagyon kemény volt :D És utána még a csípő rész felét is megcsináltam, popsit már nem, nem akartam túlzásba esni, de ez a fél óra szupi volt! És ma sincs lelkiismeret furdalásom :) És Réka motivációja mindig megfog, ma ki is ragadtam egy mondatot: Minden nap közelebb kerülsz a célodhoz HA TESZEL ÉRTE!!! És mennyire igaz... Erre fogok gondolni minden nap. Mi a célom? H egészséges legyek, ezért fogok változtatni, és lemondani a glutén tartalmú ételekről. És h bomba formában legyek a nyárra, ezért pedig keményen nyomom a tornát nap mint nap :)

És ma egy kép is megfogott, ki is rakom ide, nagyon kíváncsi leszek, én most a 8. hétnél tartok ;o)


55. nap (54,4 kg….)

Reggeli:          kcal             ch
1 sz tk kenyér (43 gr) 108 20
margarin (kb 10 gr) 43
4 karika téliszalámi 180
kb 15 gr sajt 80
1 sz kaliforniai paprika 15 2
Tízórai:

Tejeskávé 46 4
fél narancs 20 4
Ebéd:

tárkonyos raguleves 200 15
1 db csokis zabpelyhes muffin 120 19
Tejeskávé 46 4
Uzsi:

1 danette csokis puding 195 29
Vacsi:

Vacsi:

1 sz tk kenyér (43 gr) 108 20
30 gr olajos tonhal 70
kb 15 gr sajt 80
2 sz kaliforniai paprika 30 4
Később:

Fél kukoricalisztes muffin (kenyér) 78 8
Pár kanál sóskafőzelék 80 4

1499 133


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése