2013. augusztus 16., péntek

Tapasztalataim...

Az utóbbi kb 2 hétben változtattam ugye a vacsorázási szokásaimon. A megszokott kenyér+feltét, vagyis utóbb már inkább abonett+feltét helyett elkezdtem csak húst+zöldséget, vagyis vmilyen salátát enni. Az oka az volt h kicsit több fehérjét egyek, lehetőleg természetes forrásból, és főleg sokkal több nyers zöldséget, mert sajnos ezekkel hadilábon állok... Többektől hallottam h a sok nyers zöldség segít legyőzni a narancsbőrt, szebbé teszi a bőrt.

Nos, a tapasztalatom az, h a bőröm valóban sokkal szebb, simább lett, a combom is feszesebb lett, bár így is bőven van mit javítani rajta, de... Többet ettől nagyon nem is várhattam, mert folyamatosan mellé ettem, így szinte "hiába" "szigorítottam" be a vacsorát... És a pozitív tapasztalatoknak ezennel vége is, mert a többi mind negatív...

Az első ami azonnal jelentkezett, az őrületes puffadás... Éjjelente úgy néztem ki mint egy félidős kismama... nyugtalanul is aludtam, és reggelre sem lett sosem lapos a hasam, mint előtte amikor az abonetett ettem vmivel.

Aztán a második, ami már jóval bosszantóbb, h sosem laktam jól tartósan, hiába ettem meg gigantikus adagokat... Utána őrületesen sóvárogtam leginkább vmi édesség után... És ez nem is csökkent sajnos, azóta is nagyon kívánom az édességeket...

Elkezdtem agyalni h mi lehet ennek az oka, és miután ezen a héten még egy "tünet" társult, ma rájöttem mi a gond... A héten a torna egyszerűen nem ment... Csináltam igaz, mert eszem ágában sincs abbahagyni, de egyszerűen nem ment... Duplázni egyszer sem tudtam, intervallozásra sem vitt rá a lélek, és azok a 15-20 perces edzések is csak nyögve nyelősen mentek, inkább hasonlítottam egy nyugdíjas vizilóra edzés közben, mint fitt, sportos, lelkes nőre... Ez is marhára bosszantani kezdett, hisz eddig ha nem is mindig, de olyan jól ment... Már nincs olyan meleg sem, arra sem lehet fogni, és hozzá teszem a legnagyobb melegben élveztem szinte legjobban az erősítő edzéseket... 

És amire ma eszméltem rá... Egész héten olyan szinten gyengének és fáradtnak éreztem magam, h még a napi teendőim ellátása is komoly erőfeszítéseket igényelt... Folyton csak feküdni lenne kedvem, de álmos nem vagyok, csak "fáradt"...

Szóval ahogy ezeken gondolkodtam, rájöttem h akármilyen egészséges is ha vacsorára már nem eszünk szénhidrátot, csak zöldséget, sovány húst, tojást stb., sajnos ez nem mindenki esetében működik... Nekem be kell látnom h bár februárban nagyon szuper IR eredményeim lettek, sosem gyógyulok már meg, hisz csak diétával tudom szinten tartani... És az én diétámban igenis szerepel vacsorára is a meghatározott mennyiségű leginkább lassú, jó minőségű szénhidrát... És zöldség ide vagy oda, abban lássuk be, mérhetetlen mennyiségű ch van csak... És itt már ki is tisztult a kép, megvontam magamtól az esti ch-t, ezért követel a szervezetem ÉDESSÉGET, mert az a leggyorsabb...Ezért voltak az utóbbi napokban falási rohamaim, és ezért vagyok gyenge és fáradt, mert egyszerűen nincs elég energiám...

Úgyhogy részemről a kísérletezgetés egyenlőre befejezve, nem is igazán értem miért kezdtem ebbe bele, hisz gyönyörűen működött és bizonyított már nálam többször is az IR diéta... Nem jár annyi lemondással, mint amennyi előnye van, tökéletesen tartható hosszú távon, és a súlyom is tudtam vele tartani a verseny vége óta (április vége) most viszont az elmúlt 2 hétben híztam 1 kg-t, és centiben is mérhető, főleg a hasamon van... no komment, nagyon mérges vagyok, de csakis magamat okolhatom, de tanultam belőle, és remélem még időben, mert nem szeretném ha a kísérletezéseimnek az egészségem látná a kárát...

Viszont, félreértés ne essék, nem gondolom h a zöldség+husi vacsorára rossz, és szeretnék továbbra is több zöldséget fogyasztani, sőt húst is, de úgy h nekem is megfelelő legyen, mellé a megfelelő mennyiségű ch-val!!! Pl. mint a tortillás vacsim, az úgy már tökéletes :)
Épp ma olvastam egyébként a FB-on is RR oldalán, írta h mennyire elrontják az emberek a napjukat már a reggelivel... Ő csak gyümölcsöt reggelizett natúr joghurttal... Belegondoltam ha én azt reggeliznék, és nem ennék az ebédem mellé köretet, vacsira meg szintén, hát kb 2 nap alatt meghalnék... Nem is bírtam megállni, írtam a posthoz, h az egy dolog h egészséges és finom reggeli a gyümi+joghurt, de NEM MINDENKINEK!!! Ugyanis egy IR-esnek ez katasztrófa lenne... Nekünk szükségünk van a nap folyamán egyenletesen elosztott ch mennyiségre... És ezt muszáj betartani, másképp nem működik...

3 megjegyzés:

  1. Nem csak az IR-eseknek van szükségük lassú felszívódású ch-ra a nap folyamán, és este is, hanem igenis minden normális diétázó beiktatja az étrendjébe. Különben néhány hét-hónap, és kamatostól jönnek vissza a nehezen leadott kilók.

    VálaszTörlés