2013. december 5., csütörtök

Életem első mézeskalácsa

Bizony, én még sosem sütöttem ilyet. Megmondom őszintén a Karácsony sosem tartozott a kedvenc ünnepeim közé, és akkor még finoman is fogalmaztam... Szégyen nem szégyen, tényleg nem szerettem sosem... Ennek talán az lehet az oka h Anyukám ilyenkor mindig dolgozott (a mai napig) mindig csak rohanás volt az egész, egyik rokontól a másikig stb. Nem maradt meg a varázsa, nem volt készülődés, meghittség stb. Ez most kezd megváltozni h én is Anya lettem! Azt szeretném ha az én Kislányom szeretné a Karácsonyt, az előkészületektől kezdve a végéig, és ennek érdekében idén már mindent el is követtem :) Kezdve azzal, h készítettem néhány díszt saját kezűleg (!!) szintén saját kezűleg készítettem Neki Adventi naptárat, amit most nem is tudom melyikünk vár nagyobb izgalommal minden reggel :D És eljött a mézes kalács ideje is! Bár még nem vontam be h segítsen, jövőre már biztosan Ő fogja szaggatni a kis süti formákat :) Na de ne szaladjunk ennyire előre, szerettem vna ha vmivel azért egészségesebb verzióban készül el ez a finomság. A liszt alap volt h fehér szóba sem jöhet, a cukor helyett nagyon jó kis kombináció az eritrit+nádcukor, így kicsit olcsóbb, és azért egészséges is, Rama helyett pedig kénytelen voltam mást használni, mert nem volt itthon :D Így került bele kókuszzsír, és egy kis vaj, amekkora épp volt még a hűtőmben. Legközelebb is így fogom csinálni, teljesen kivenni nem akarok belőle semmit, de legyen azért kicsit egészségesebb, mint az agyon cukrozott, vajazott társai. Ja, a mézet nem fogom helyettesíteni, mert akkor már nem is lenne mézes kalács :) És nem kell azért olyan rengeteg bele.

Na de térjünk akkor rá a receptre. Böngésztem millió fajtát, és már ott tartottam fogalmam sincs hogyan készítsem, de Tünde barátnőm segített rajtam, az Ő rég bevált receptjét vettem alapul, már csak azért is, mert nem volt már kedvem kivárni a tészta pihentetés idejét :) Hirtelen ötlet volt h sütök, akkor viszont azonnal kellett :D
Így az alap recept ez volt: http://www.sutigyar.hu/recept/pihentetes_nelkuli_mezeskalacs

Én csak fél adagot sütöttem most, így az én mézeskalácsom most így készült:
Hozzávalók:
- 50 dkg tk rozsliszt
- 1,5 kanál szódabikarbóna
- 1 kisebb teáskanál őrölt szegfűszeg
- 1,5 teáskanál őrölt fahéj
- 70 gr eritrit
- 70 gr nádcukor
- 40 gr vaj, 80 gr kókuszzsír (olvasztva mindkettő)
- 1 dl méz, talán picit több, ahogy sikerült
- 1 egész tojás és egy tojás sárgája (ennek a fehérjét a díszítéshez használtam fel)

A leírtak alapján elkészítettem a tésztát, nyújtottam, szaggattam és sütöttem :) Fontos, a recept nem írja, de érdemes sütés előtt lekenni a mézeskalácsokat tojással. Attól szép fényesek és pirosak lesznek! Nekem ez eszembe sem jutott sajnos, így az enyémek mattak és kicsit világosak maradtak, ami megtévesztő volt, így nem vettem ki pontosan 8 perc sütés után őket a sütőből. Ezért az egyik adag sütim kicsit keményebb, ropogósabb lett. A másiknál már figyeltem (telefonos segítség után :D) és kivettem pontosan 8 perc után, ezek puhák és omlósak lettek :) Nekem még majdnem édesek is egy kicsit, legközelebb lehet még kicsit kevesebb nádcukrot teszek bele. Egyébként isteni finom, és nagyon fogy :D Ha így haladunk nem marad a Mikulásnak sem :D
Hozzáteszem összehasonlítási alapom nincs, eredeti recept szerint készült mézeskalácsot idejét sem tudom mióta nem ettem, sosem kívántam, de ez most nagyon fini, és tudom h ha teljesen bűntetlenül nem is, de azért mértékkel bátran fogyaszthatok belőle :)

Ja, a díszítés az maradt az eredeti recept szerinti cukormáz :S Ennyi eritritet sajnáltam vna azért hozzá... Ennyi meg belefér :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése