2013. október 22., kedd

Életjel

Hú, most látom milyen rég nem írtam már... Kicsit elhanyagoltam a blogot, elnézést azoktól akik olvasnak :)

Minden megy a megszokott kerékvágásban, sütkérezek szorgalmasan, kizárólag hazai sütésű kenyeret, pékárút eszünk :) Hetente egyszer sütök, ilyenkor sütök egy kenyeret és egy adag kiflit v zsömlét. Ezek nagy részét lefagyasztom, és mindig annyit veszek ki, amit megeszünk. Így szépen kitart egy hétig, van h tovább is, ha épp mást eszünk reggelire/vacsira.

Múlt héten a Tescoban fölfedeztem egy olcsóbb tk tönköly lisztet, Szarvasi a márkája, és csak 320 Ft/kg :) Ez azért jóval barátibb, mert pont a duplájáért vettem eddig a bioboltban... Remélem azért a minősége nem ennyivel rosszabb... Eddig nem láttam egyébként ott ilyen lisztet, remélem most már mindig lesz, bár ritkán járunk a tescoba, de emiatt érdemes, majd mindig jól bevásárolok belőle :)

Vettem egyébként graham és tk rozslisztet is. A graham lisztből zsömlét sütöttem:

Recept: 
- 50 dkg graham liszt
- 1 kis pohár natúr joghurt
- 15 dkg rama
- 3 dkg élesztő
- 1 tojás
- só
- 1-1,5 dl tej
- kevés cukor az élesztő futtatáshoz

A hozzávalókból a szokásos módon tésztát dagasztunk, egy órát hagyjuk kelni, majd megformázzuk a zsömléket és letakarva még fél órát hagyjuk kelni. Én most csak vízzel kentem meg őket és megszórtam szezám maggal, majd 180 fokon kb 25 perc alatt megsütöttem.

Vélemény: Frissen nekem nem volt az igazi, eléggé morzsálódott a belseje, viszont ízre meglepően JÓ volt! Meg is lepődtem, mert a graham lisztről fűrészporos íz emlékeim voltak... Ez most egyáltalán nem érződött... Érdekes, ennyire megszoktam a tk dolgokat?? Viszont másnap, vagy harmadnap már nem is tudom, tökéletes volt az állaga, egyáltalán nem morzsált és az íze is finom volt :) Fagyóból még nem vettem ki azóta, de gondolom nem lesz rossz :)

A rozs lisztből pedig kenyeret sütöttem, a bevált receptem alapján, csak a lisztek arányán változtattam:
- 15 dkg tönköly fehér liszt
- 35 dkg tk rozs liszt
- 20 dkg öregtészta (ez tk tönköly lisztből készült)

A többi a bevált recept szerint, viszont jóval több folyadékot vett fel ez a liszt, de nem mértem mennyit, mert szinte cseppenként adagoltam a tésztához dagasztás közben. Kicsit nehezen állt össze a tészta 2x is át kellett gyúratni a géppel, de utána nagyon szép és könnyen kezelhető lett.

A kenyér pedig a magas rozs liszt tartalom ellenére meglepően FINOM lett! Tartottam ettől is, mert a rozs kenyerekről meg savanykás íz emlékeim vannak, de most ez sem volt érezhető :) A kenyérkém ugyan elég tömör és nehéz lett, ehhez képest viszonylag kicsi, de gyönyörűen szeletelhető, nem morzsálódik, szóval maximálisan elégedett vagyok :)

Étkezés terén továbbra is tartom a "tiszta" vonalat, vagyis szinte alig eszek bolti, feldolgozott árút... Sajnos teljesen nem tudok mindent kiiktatni, mert a csomagolt tarja és szalonna is tele van már mindennel :( Viszont a szomszédból rendeltem házi kolbászt, zsírt és tepertőt, sztem most már szalonnát is onnan fogok venni :) Lassan be sem kell mennünk a boltba sem :D Kaptam kóstolóba isteni finom fokhagymás fűszeres zsírt, azóta azon élek finom házi kenyérrel, MENNYEI :D

Súlyom tartom 51-52 kg között, csak a hormonális hatások mutatkoznak meg mindig, ilyenkor 1 kg-val több vagyok, mint most is... De eddigi tapasztalataim szerint ez pár nap alatt elmúlik és visszaáll a rend :)

Edzésnapló is kicsit hiányos mostanában, most az elmúlt 1-2 hétben mindig közbejött vmi és nem sikerült annyit és úgy tornáznom ahogy szerettem vna, de csinálom amikor és amennyit csak tudok! Mert SZERETEM :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése