2013. október 4., péntek

Clean eating, vagyis tiszta táplálkozás

És akkor most írok végre arról, amit egy ideje már emlegetek, amin változtattam az utóbbi hetekben a táplálkozásomon, és az ezzel kapcsolatos tapasztalataimról.

A tiszta étkezést említve gondolom sokaknak leginkább a paleo jut eszébe, de esetemben erről szó sincs, és nem is lesz, mert még a leglightosabb verziója is borított nálam mindent és rosszabb volt, mint bármi más diéta, amit valaha is kipróbáltam... Ebbe nem is mennék bele jobban, hisz tudjuk, mindenki más, mindenkinek más válik be, másképp működik a szervezetünk, ezért nem is szabad senkit sem semmire rábeszélni.

Nálam az IR diéta mint többször említettem, tökéletesen működik és bevált. 2x sikerült már ez által formába hoznom magam, és leadnom a fölösleges kilócskáimat. Azonban a finomhangolás még nagyon kellett, és kell is még, hisz van még nagyon sok munkám a testemmel, de most az egészséget raktam az első helyre!

És akkor a tények, amin változtattam. Írtam már többször, elkezdtem magam sütni itthon a kenyeret, péksüteményeket. Már bő 2 hónapja h csak saját készítésű pékárút eszek, ezen belül is tönköly lisztből készülteket. Kísérletezek kenyerekkel, kiflikkel és már zsömlékkel is. Eddig még egyszer sem ért csalódás :) Nagyon finomakat sikerült sütnöm. Ízletes és laktató mind. Nem kell belőle sok, viszont este is nyugodtan ehetek 1-1 kiflit v 1-1 szelet kenyeret. Ez olyan 50-60 grammnak felel meg, pont annyi, amennyit az IR diéta is előír. Azonban mióta a saját készítésűt eszem, reggelre teljesen lapos a hasam, semmi puffadás, semmi teltség érzet, de farkas éhség sincs.

Általában egy hétre előre megsütöm amit Aisával megeszünk, és frissen lefagyasztom. Mindig annyit veszek ki, amit aznap megeszünk, így mindig friss. És egy hétig nincs vele dolgom :)

Elkezdtem gondolkodni mi is lehet az oka h ennyit számít az h bolti v saját készítésű pékárút eszek. Első nyilván az h ebben tényleg nincs fehér liszt, mert mint tudjuk a boltiakat sajnos nagyrészt csak színezik, és elég kevés benne a valóban teljes őrlésű gabona... A másik, ami viszont még talán sokkal fontosabb is, az ADALÉKMENTESSÉG!!!! Ebben ugyanis csak az van benne, amit én belerakok... Semmi tartósítószer, semmi ízfokozó, térfogatnövelő meg isten tudja milyen névvel illetett MÉRGEK, amivel tömnek minket... Gyanítom, ha nem tönköly, hanem fehér kenyeret sütnék, akkor sem lenne semmi bajom... Ki fogom ezt is próbálni, vagy legalábbis vmilyen keverési arányban a tönköllyel, már csak gazdaságossági szempontból is, mert sajnos elég drága a tönköly liszt... De az egészség a legfontosabb és ezen nem szabad spórolni, főleg ha vmi bizonyítottan ennyire jó hatással van...

És ahogy az adalékmentességen kezdtem gondolkodni, rájöttem az csak egy dolog h kiiktattam a bolti adalékos kenyeret, az csak a jéghegy csúcsa, hisz ezen felül töménytelen mennyiségű SZEMETET megeszek felvágott, virsli, sajt, margarin és egyebek formájában... Így elhatároztam h ezeket is szép sorban kiiktatom... Kezdve a felvágottakkal... Már legalább egy hónapja, de inkább több h nem vettem egy deka párizsit sem, egy szál virslit sem és semmilyen szalámit... Helyette szalonnát eszünk, mikor milyet. Császár, erdélyi v sima füstölt. Ha mégis felvágott félét ennénk, akkor veszek füstölt főtt tarját, abból lehet készíteni sok mindent.

És a hatás szintén döbbenetes, reggelre beesett lapos has, annak ellenére h vacsira jól beszalonnázok kenyérrel :D Mellékesen említem meg h fogytam is még 1 kg-t, ami már egyáltalán nem volt tervezett, már eszem ágában sincs fogyni, de ebből is látszik, a mérgek mennek kifelé szépen... A combom is alakul, pontosan onnan megy le, ahonnan kell, ahol fel volt halmozódva narancsbőr formájában...

Margarin helyett már csak vaj jöhet szóba, aztán készítem házilag az isteni finom vajkrémet is :) Legközelebb a sajtot is ki fogom próbálni, ugyanis azt az egyet nem tudom kiiktatni, imádjuk a sajtot... Szoktam venni házit is, nagyon finom, de azt nem lehet reszelni... így a sajt még marad, de csak addig míg nem találok vmi alternatív megoldást helyette :)

Közben nyomoztam, és kiderült a szomszédban foglalkoznak sertés feldolgozással. Házilag készítenek kolbászt, szalámit stb. Minden féle adalék és mérgek nélkül! Tőlük fogok ezentúl vásárolni, így nem kell lemondani a finom kolbászról és szalámiról sem :)

Tehát, a lényeg összefoglalva, egy mondatban: akárki akármilyen diétát is követ, a legfontosabb kerülni az iparilag, nagy üzemben előállított, feldolgozott élelmiszereket...

Ugyanis az én tapasztalataim szerint nem a szénhidrátok, vagy a zsírok azok amik beteggé és kövérré tesznek minket, hanem azok a mérgek, adalékok amiket az élelmiszernek nevezett SZEMÉTBE rejtve megetetnek velünk...

Később fogok írni egy kis összefoglalót arról h is néz ki mostanában az étrendem, és ha időm engedi csinálok pár nap számolást is, mert gyanítom nem nagyon zárok napok 2000 kcal alatt :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése